به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ فصل جدید لیگ برتر فوتسال بانوان امروز جمعه ۲۵ مرداد با برگزاری ۶ مسابقه رسما گشایش یافت. شهرداری رشت با انصراف خود در فاصله ۲۴ ساعت مانده به بازی با شهروند رشت از جدول لیگ کنار رفت تا لیگ ۱۳ تیمی شود و شهروند ساری، تیمی باشد که در هفته نخست با قرعه استراحت مواجه می شود.

سایپا ۳ مس رفسنجان ۲ / پاگشای اردلان و بازگشت کریمی

در آغاز هفته اول لیگ برتر فوتسال بانوان در سالن غدیر تهران، سایپا با هدایت نیلوفر اردلان در فینالی در همان آغاز فصل مس رفسنجان مدعی و نایب قهرمان فصل گذشته را شکست داد. در این بازی ابتدا شهین افلاکی سایپا را پیش انداخت و سپس فاطمه سهرابی بازی را مساوی کرد.

نیلوفر اردلان به عنوان سرمربی به لیگ برتر پاگشا شد و تیم باتجربه اش توانست با همین سلاح از پس مس رفسنجان بربیاید. شاید برگزاری این مسابقه با این ستاره های درون میدان در میانه فصل بازی ویژه تری را از نبرد سایپا – مس می ساخت.

گل فرشته کریمی که اولین گل او پس از یک فصل غیبت در لیگ برتر بود سایپا را در نیمه نخست برنده به رختکن فرستاد. در نیمه دوم فرشته کریمی برای سایپا و سحر زمانی برای مس رفسنجان گلزنی کردند. صحنه جالب این بازی گلزنی فرشته کریمی روی شوتی دیدنی از راه دور بود.

 

مس رفسنجان در این بازی بازی خوبی ارائه داد اما بی دقتی از استفاده از موقعیت ها و شوت های به سمت دروازه سبب شد تیم عاطفه رضایی فصل را با امتیاز صفر آغاز کند. آن ها مثل فصل گذشته بر می خیزند؟

حفاری خوزستان ۳ نامی نو اصفهان ۳ / فرار بزرگ حفاری از شکست خانگی

مدافع عنوان قهرمانی در آغاز راه خود در هفته اول لیگ برتر فوتسال بانوان در اهواز برابر حفاری خوزستان دیگر تیم مدعی و سرسخت لیگ به تساوی رسید. در مسابقه ای که نامی نو متحول شده فراتر از حد تصور بود اهوازی ها تا یک قدمی باخت هم پیش رفتند.

مهسا نظری برای نامی نو دو گل به ثمر رساند و نسترن مقیمی دیگر گلزن تیم میترا چین سری در این بازی بود. در ۱۰ ثانیه پایانی و در آرایش پاور پلی، حفاری توانست به گل سوم و تساوی بخش برسد و از شکستی دور از انتظار در خانه فرار کند. آن ها از این تساوی احتمالا راضی هستند. نامی نو نیز با وجود این که در یک قدمی برد بود اما از یک امتیاز اهواز رضایت دارد.

فهیمه زارعی ستاره ارزشمند و یار وفادار حفاری در این بازی برای تیمش دو گل به ثمر رساند و الهام عنافچه دیگر گلزن اهوازی ها در بازی امروز بود. در مسابقه ای که فرزانه توسلی سنگربان نامی نو خوش درخشید موقعیت های زیادی روی دروازه ها خلق شد اما این تساوی هر دو تیم را به آینده امیدوار نگه داشته است.

پویندگان صنعت فجر شیراز صفر هیئت خراسان رضوی ۶ / شیراز بی دفاع

تیم فاطمه شریف باشکوه ترین شروع ممکن را در لیگ داشت. همه گل های تیم مشهدی در شیراز را بازیکنان تازه وارد این تیم به ثمر رساندند تا شریف رسما خاطره نتایج ضعیف فصل گذشته نماینده مشهد را از ذهن همه پاک کند.

طناز آرمات (۲ گل)، سارا شیربیگی (۲گل) نسیمه غلامی و محدثه محمدی برای هیئت فوتبال خراسان رضوی گلزنی کردند. دختر اسلام آباد غرب در پیراهن تیم جدیدش درخشید و طبیعی بود که تیم محبوبه رضوی در برابر ستاره های ملی خراسان رضوی تاب مقاومت نداشته باشد.

سارا شیربیگی با پیراهن سپیدرود در لیگ برتر فوتسال بانوان ۹۷ در مسابقه برابر مس رفسنجان در تهران

هیئت خراسان رضوی با ۶ تایی کردن میزبان به لیگ آماده باش می دهد. مشهد نیز یکی از مدعیان قهرمانی این فصل خواهد بود. اما در شیراز، پویندگان بدون ستاره زارع، باید با شرایط تازه خود را وفق دهد.

رهیاب گستر تهران ۷ پالایش نفت آبادان ۲ / نبردی برای سپیده زرین راد

در ادامه هفته اول لیگ برتر فوتسال بانوان، تیم تازه وارد لیگ برتر فوتسال بانوان در اولین دیدار خود شگفتی ساز شد و شکست سنگینی به پالایش نفت آبادان تحمیل کرد. پالایش نفت همانند فصل گذشته کار خود را با شکست آغاز کرد و به نظر می رسد فصل دشواری در انتظار تیم خدیجه پوربهبهانی باشد.

چهره ویژه این بازی سپیده زرین راد بود. بازیکن فصل گذشته تیم پالایش نفت آبادان که فصل گذشته و در اواخر فصل رابطه خوبی با پوربهبهانی نداشت به رهیاب پیوست و در همین هفته اول برابر تیم سابقش بازی کرد و ۲ گل به نفت زد.

یگانه خلیلی بازیکن باتجربه رهیاب در این بازی پوکر کرد و ۴ گل به ثمر رساند، سپیده زرین راد ۲ بار دروازه تیم فصل گذشته اش را گشود و معصومه گنجی نیز یک گل برای تیم تحت رهبری معصومه رضا زاده به ثمر رساند. پریوش خلیلی که به تازگی از دختران کویر به پالایش نفت پیوسته در این بازی یک گل زد و زهرا کیانی گلزن دیگر نفت بود.

از نکات ویژه این مسابقه اعتراض تیم پالایش نفت آبادان به قضاوت داور روی برخی از صحنه ها و گل حریف بود.

دریژنو فرخ شهر ۱ دختران کویر مس کرمان ۳ / نجات به دست دوقلوها

دختران کویر در اولین مسابقه خود در لیگ برتر سربلند شدند و در فرخ شهر میزبان را مغلوب کردند. معصومه همتی بازیکن ارزشمند فصل گذشته دریژنو در این فصل نیز کار خود را با گل آغاز کرد اما گل او برای نجات دریژنو کافی نبود.

 

خواهران دوقلوی کریمی نسب، بار دیگر به کمک سعیده ایرانمنش آمدند. نجمه کریمی نسب ۲ گل به ثمر رساند و گل دیگر دختران کویر مس را نرگس کریمی نسب وارد دروازه دیرژنو کرد. کرمانی ها سال گذشته در لیگ، تیمی باشخصیت و قدرتمند بودند و باید دید امسال بدون فاطمه ارژنگی تا کجا پیش می روند.

پارس آرای شیراز ۴ ستارگان دشت ورامین ۳ / لبخند نجمه برزگر

شاگردان نجمه برزگر فصل جدید را با برد آغاز کردند. در مسابقه ای که برای هیچ یک از دو تیم ساده نبود پارس آرا پیروز میدان شد. پرستو کهن، فاطمه ایمانی، مریم نوری و بهاره رستم پور برای پارس آرا و لیلا اقبالی (۲ گل) و مستوره رحمانی برای ستارگان دشت ورامین در این مسابقه موفق به گلزنی شدند.

پارس آرا فصل گذشته دو نمایش متفاوت داشت. در مقطعی از آغاز فصل، همه چیز فوق العاده بود و در نیم فصل دوم اوضاع اسف بار پیش رفت. حالا آن ها دوباره با یک شروع شیرین وارد لیگ شده اند. امسال از پارس آرا تیمی باثباتی خواهیم دید؟

ستارگان دشت ورامین فعلا تیمی ناشناخته است. با گذشت زمان عیار ورامین مشخص خواهد شد.

گزارش از : حامد اسماعیلی ؛ شبنم روحی و آیت الرحمان صالحی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =