به گزارش “ورزش سه” در طول سالیان اخیر بیش‌تر از همیشه ورزش بانوان و به ویژه رشته فوتسال، در میان همگان بیش از گذشته شهرت یافته و با دو قهرمانی متوالی در جام ملت‌های آسیا، دختران فوتسالیست ایرانی بر بام فوتسال آسیا ایستادند و به جام جهانی صعود کردند؛ در این میان اما نام چند ستاره فوتسال ایران بیش از سایرین، به میان آمد و درخشش آنها حسابی در رسانه‌های مختلف پوشش داده شد.

ستاره‌هایی همچون فرشته کریمی، سارا شیربیگی و … ؛ البته نباید نام یک ستاره درخشان در درون قفس توری ایران را از قلم انداخت و آن هم کسی نیست جز فرزانه توسلی. کسی که با درخشش در پیراهن تیم ملی توانست به “عقاب آسیا” شهرت پیدا کند و در لیگ چهاردهم بود که توانست با نامی نو اصفهان، قهرمانی لیگ را جشن بگیرد. توسلی در سال ۲۰۱۴ یک افتخار مهم دیگر را هم به دست آورد و توانست جز ۱۰ دروازه بان برتر فوتسال جهان قرار گیرد که در تاریخ فوتسال بانوان ایران بی‌سابقه بود.

به بهانه ورود به ۳۴ سالگی این ستاره ورزش ایران، با او دقایقی همکلام شدیم که در ادامه صحبت های جالب او در خصوص آخرین شرایط فوتسال بانوان کشورمان در سطح باشگاهی و ملی را می‌خوانیم:

* شرایط مالی خوب باعث تداوم حضورم در نامی نو شد

توسلی در ابتدای صحبت های خود در خصوص آخرین وضعیت‌اش توضیح داد: امسال یکی از سال های سخت بازی برای من بود چرا که در تیمی توپ می‌زدم که تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان در آن حضور داشتند و ما نتوانسته بودیم در بازار نقل و انتقالات، مهره های ارزشمند سال گذشته را حفظ کنیم که همین امر سبب شد تا نتوانیم مانند سال گذشته پر قدرت در لیگ حاضر شویم.

او در خصوص ادامه همکاری‌اش با تیم نامی نو گفت: من هم چون قرارداد دو ساله‌ای با نامی نو بسته بودم بعد از مذاکره با مدیرعامل و دریافت پیشنهادی با شرایط مالی خوب، تصمیم گرفتم در لیگ پانزدهم هم در نامی نو توپ بزنم.

* روی کاغذ هنوز شانس صعود داریم

بهترین دروازه فوتسال آسیا آخرین شرایط تیمش در لیگ پانزدهم را اینطور شرح داد: شرایط جدول بسیار پیچیده شده است اما تیم ما هنوز روی کاغذ شانس صعود به مرحله پلی‌آف را دارد؛ البته باید گفت خیلی باید خوش شانس باشیم که بتوانیم به مرحله پلی آف راه پیدا کنیم. خوشبختانه در این میان اما باشگاه به خوبی به تعهدات خود عمل کرده است و این‌که می‌گویند اگر سهمیه پلی‌آف نگیریم از قراردادمان ۵۰ درصد کسر می‌شود، کذب محض است و صحت ندارد.

* با کادر فنی خوب و آرامش، به هتریک در آسیا می‌اندیشیم

دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران در خصوص آخرین تحولات در تیم ملی و حضور شهناز یاری گفت: پس از مدت‌ها، خوشبختانه تیم ملی با حضور خانم یاری سر و سامان گرفته و تمامی بازیکنان تحت نظر ایشان در چند اردو تدارک دیده شده تمرینات خوبی را سپری کرده‌اند.

او ادامه داد: با این شرایط می‌توانم فقط بگویم که از همین حالا همه ما تمامی تلاش خود را برای هتریک در قهرمانی به کار گرفته‌ایم و با داشتن کادر خوب و آرامش که فکر می‌کنم دو فاکتور مهم در راه رسیدن به قهرمانی هستند، تلاش خود را تمام قوا انجام می‌دهیم؛ واقعیت‌اش ما همچنان مثل قبل پیگیر پاداش قهرمانی های گذشته هستیم که قطعا پرداخت آنها می‌تواند از لحاظ روحی کمک بزرگی برای ما باشد و امیدوارم هر چه زودتر این امر محقق شود.

* گلزنی روحیه‌ام را در شرایط ایده‌آلی قرار می‌دهد

کاپیتان تیم نامی نو اصفهان در خصوص آمار جالب خود در گلزنی و ارسال پاس گل و همچنین سیوهای تماشایی افزود: همانطور که گفتم سال سختی برای من در حال سپری شدن است اما همین امر باعث شد تا در قالب بازی های لیگ، تحت فشار بسیاری قرار بگیرم و در هر مسابقه هم با چالش های جدی مواجه باشم. در کنار وظیفه  حراست از دروازه، گلزنی و یا گلسازی به لحاظ روحی من را در شرایط ایده‌آلی قرار داد که از این بابت بسیار خوشحالم.

وی در ادامه گفت: امیدوارم امسال همانند دو فصل گذشته، درخشان بتوانم لیگ را به پایان ببرم و البته در کنار هم‌تیمی هایم جام را بار دیگر در اصفهان بالای سر ببریم؛ چرا که هنوز فرصت آماده سازی تا زمان برگزاری ادامه لیگ هست و انشالله با تمریناتی که کادر فنی ما در نظر خواهند گرفت در مدت باقی‌مانده می‌توانم به آمادگی کامل برسم.

* به عکاسان اجازه ورود بدهید

فرزانه توسلی در واکنش به عدم حضور آقایان در لیگ امسال تصریح کرد: امسال یکی از بزرگترین مشکلات لیگ برتر بانوان، عدم حضور آقایان و عکاسان ورزشی بود که لطمه بسیار بزرگی به ورزش بانوان زد چرا که باعث کمتر دیده شدن این رشته ورزشی شد؛ امیدوارم مسئولین هر چه زودتر این مشکل را حل کنند تا در رسانه‌ها بیشتر از ورزش بانوان حمایت بشود. چرا که در این صورت، تمایل اسپانسرها برای سرمایه گذاری بیشتر می‌شود و بسیاری دیگر از مشکلات هم حل خواهند شد.

* قهرمانی در آسیا، سخت اما شدنی‌ست

سنگربان تیم نامی نو در خصوص حدس و گمان‌اش از قهرمان لیگ پانزدهم توضیح داد: امسال شرایط لیگ کاملا نسبت فصول گذشته، متفاوت بود و بسیاری از تیم‌ها در شرایط خوبی به سر می‌برند که باعث شد لیگ پویا و بسیار خوبی را تجربه کنیم؛ به همین دلیل تا روز آخر امکان پیش بینی قهرمان لیگ نیست اما قطعا هر چهار تیم حاضر در پلی‌آف از جمع پنج مدعی فعلی، بخت بسیاری برای رسیدن به جام قهرمانی دارند.

او در خصوص شانس تیم ملی برای هتریک قهرمانی در آسیا ادامه داد: بدون شک تکرار قهرمانی از خود قهرمانی هم سخت‌تر است به خصوص در شرایط فعلی که تیم‌ها در سطح فوتسال آسیا، پیشرفت چشمگیری را داشتند؛ چرا که دیگر مدعیان قهرمانی تنها تیم های ما و ژاپن و تایلند نیستند و تیم های دیگری همچون چین، ویتنام و مالزی هم شانس قهرمانی دارند و پیشرفت چشمگیری را داشته اند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی هم افزود: ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و تمام هم و غم تک‌تک ما بازیکنان تیم ملی و اعضای کادرفنی، هتریک قهرمانی در آسیاست که انشالله بتوانیم در زمان باقیمانده، بتوانیم به ۱۰۰ درصد برسیم؛ کار سختی است اما به هیچ وجه غیر ممکن نیست.

* به امید هتریک در آسیا

توسلی در بخش پایانی مصاحبه، آرزوی‌اش در زادروز تولد خود را این‌چنین گفت: آرزو می کنم که تمامی مردم سرزمینم دلشان خوش باشد و در سراسر دنیا با هم به صلح و آرامش برسیم و همه مردم کره زمین هم دیگر را دوست داشته باشنند و با هم مهربان‌تر باشیم؛ از حمایت همه عزیزان به ویژه رسانه‌ها ممنونم و به امید هتریک قهرمانی تو آسیا.

 

گفت و گو از سبحان جهان پناه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − پنج =