ایسنا/اصفهان سرمربی تیم بسکتبال بانوان نامی نو در خصوص به تعویق افتادن مسابقات لیگ برتر گفت: مسابقات قرار بود از اول آبان‌ماه آغاز شود که روز گذشته خبر تعویق آن را شنیدیم که این مسئله می‌تواند فرصت بیشتری به تیم‌ها برای هماهنگ‌تر شدن بدهد.

آزاده زمانپور پس از هدایت تیم نامی‌نو و دو فصل مربیگری دانشگاه آزاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دو فصل قبل از دانشگاه آزاد پیشنهاد داشتم و دوران خوبی را سپری کردم، امسال با توجه به پیشنهاد باشگاه نامی‌نو و اینکه دوست داشتم برای شهرم اگر مثمرثمر هستم کاری انجام دهم ترجیح دادم در اصفهان باشم. وضعیت تیم نیز خوب است و دو هفته است که تمرینات خود را آغاز کرده ایم و با توجه به اینکه یک هفته‌ای هم مسابقات به تعویق افتاده فکر می‌کنم بد نیست و فرصت بیشتری داریم، البته اگر زودتر تمرینات خود را شروع می کردیم در شرایط بهتری قرار می‌گرفتیم، اما در کل تیم در شرایط خوبی است، به هر حال ۵ بازیکن غیر بومی داریم  که باید به هماهنگی لازم برسند و با تمرینات بیشتر جلوتر برویم تا هماهنگی لازم ایجاد شود.

وی افزود: بازیکنان تیم باتجربه‌ هستند که از این تجربه در تمرینات و سریع‌تر هماهنگ شدن با تیم استفاده می‌کنند، شرایطی که کرونا ایجاد کرد برای تمام تیم‌ها است و نزدیک به هشت ماهی است که این شرایط را داریم و فکر می‌کنم بازیکنان زیاد نتوانستند همانند سالهای گذشته شرایط تمرینی خیلی خوبی داشته باشند و این مسئله در سریع‌تر آماده شدن تیم‌ها می‌تواند اثر منفی داشته باشد.

زمانپور ادامه داد: بچه‌ها تمرینات خوبی را سپری کردند و انگیزه‌های زیادی برای این فصل دارند و همین مسئله موجب شده زودتر به اهداف و تفکراتی که کادر فنی دارد نزدیک شوند.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان نامی‌نو در خصوص تغییرات کادر فنی تیم، گفت: خانم ها ملکیان، باقری و هوسپیان را از کادر فنی گذشته تیم به عنوان مدیرفنی، سرپرست و بدنساز در اختیا داریم و تنها تغییری که داشتیم فروغ طباطبایی که سال ها در ذوب‌آهن و نامی‌نو بازی کرده است به جمع کادر تیم به عنوان مربی اضافه شده است و می‌تواند مربی آینده‌دار خوبی باشد. اعتقاد من این است که مربیان جوان را وارد میدان کنیم تا بتوانند برای آینده تجربه‌اندوزی کنند تا برای آینده بسکتبال استان و ایران مفید واقع شوند.

وی در ارتباط با جوانی بازیکنان تیم، خاطرنشان کرد: میانگین سنی بازیکنان تیم ما زیاد نیست و چند بازیکن خیلی جوان هم داریم که طی دو سال اخیر در لیگ برتر به میدان رفته اند و این خیلی خوب است که در این سن می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند، به هر حال در هر فصلی از مسابقات چند چهره جوان به تیم‌ها اضافه می‌شوند تا برای تیم‌های خود پشتوانه‌سازی کنند. البته معتقدم اگر باشگاه‌ها بتوانند در کنار تیم لیگ برتری خود تیم‌های پایه هم داشته و کار آکادمیک و پشتوانه‌سازی انجام دهند، این مسئله می‌تواند به باشگاه‌های حاضر در لیگ و در مجموع بسکتبال کشور کمک کند. با توجه به شرایط، در نامی‌نو این اتفاق هنوز رخ نداده است، اما می‌دانم که مدیران باشگاه چنین ذهنیتی دارند و به دنبال راه اندازی آکادمی و بحث استعدادیابی هستند.

زمانپور برگزاری متمرکز بازی‌ها را یادآوری خاطرات گذشته خواند و گفت: متمرکز برگزار شدن مسابقات شرایط را برای همه تیم‌ها سخت می‌کند، البته به این شکل برگزاری مسابقات عادت داریم و تنها ۲ سالی است که هفته‌ای یک بازی داشتیم و امسال دوباره به سالهای گذشته برگشتیم و هر ۲ هفته ۲ بازی پشت هم انجام می‌دهیم و این امر اگر بازی‌ها سنگین باشد، می‌تواند به بازیکنانی که آماده نیستند فشار وارد کند.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان نامی‌نو در خصوص تیم‌های هم‌گروه نامی نو به ویژه گروه بهمن، قهرمان فصل گذشته، تاکید کرد: به هرحال گروه آسانی نداریم، اما به نظر من بد هم نیست، اما این مسئله می‌تواند برای بازیکنانم چالش‌برانگیز باشد و شاید انگیزه ارائه عملکرد خوب را در آن‌ها مدام بالا نگه دارد. از طرفی در گروهی که قرار داریم مدام مجبور هستیم در شرایط مسابقه‌ای قرار بگیریم و بیشتر باید حواسمان به موارد غیرقابل پیش بینی باشد و تمام جوانب را در نظر بگیریم.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =