مربی تیم بسکتبال نوجوانان نامی نو که همراه این تیم نایب قهرمان لیگ نوجوانان کشور شد اعتقاد دارد در بسیاری از رده‌های ملی نگاه‌ها هنوز سلیقه گرایانه است و بسیاری از استعدادها به تیم ملی راه پیدا نمی‌کنند.
پویا قنبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، در خصوص مسابقات لیگ نوجوانان کشور، اظهار کرد: مسابقات این فصل با ۳۲ تیم در ۸ دور و در هر دور ۴ تیم به صورت رفت و برگشت به میزبانی تیم‌های نامی نو اصفهان، شهرکرد، مهرام اسلامشهر، شهر قدس، بوشهر و فینال نیز به میزبانی شهر قدس برگزار شد.
وی افزود: منتخبان و بازیکنان تیم ملی نوجوانان در اکثر تیم‌ها پراکنده بودند و بنابراین سطح کیفی بازی‌ها بالا بود. نامی نو نیز ۳ بازیکن ملی پوش داشت، زیتون مهرام هم ۵ بازیکن ملی پوش در اختیار داشت و سطح کیفی مسابقات خیلی بالا بود.
مربی تیم بسکتبال نوجوانان نامی نو ادامه داد: به اعتقاد من تیم ملی کمی سلیقه گرایانه انتخاب شده بود، در طول مسابقات بازیکنان بسیار خوبی دیدیم که استعدادهای درخشانی بودند. ما در یک بازی مقابل شهرکرد و یک بازی برابر قم که باخت داشتیم شاهد بازیکنان بسیار خوبی بودیم. کیفیت و کمیت بالای مسابقات شرایط پیش بینی نتایج را بسیار سخت کرده بود.
وی در خصوص وضعیت فدراسیون بسکتبال گفت: فدراسیون تمام تلاش خود را انجام می‌دهد، ما در تمام کشور مشکل سخت افزاری داریم. این قضیه در تهران مشکل ساز است. در اصفهان تنها یک سالن خانه بسکتبال است که مناسب نیست، سال گذشته سالن را تعمیر کردند و این سالن هم در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد. به شدت مشکل سخت افزاری داریم. مشکل بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد که البته بهتر شده در لیگ نوجوانان تعداد مسابقات کمتر شده و بازیکنان خیلی درگیر مسابقه نمی‌شوند.
قنبری با اشاره به پررنگ بودن نفرات مهرام در تیم ملی نوجوانان تاکید کرد: مربی تیم ملی نوجوانان علی آرزومندی از روسای باشگاه مهرام است و هرجایی که زیتون مهرام بازی داشت همراه این تیم بود و تنها در دور نهایی در سالن بود. یکی از کمک‌های وی پویا تاجیک چندماهی است برای حضور در دوره فشرده مربیگری در خارج از ایران به سر می‌برد، یکی دیگر از کمک مربیان هم درگیر سوپر لیگ بودند یعنی جز کادر شهرداری گرگان بودند.
وی همچنین در خصوص تغییرات فدراسیون اظهار کرد: من در سیستم نیستم که بتوانم به درستی قضاوت کنم و بیشتر دیدگاه شخصی‌ام است.  فکر می‌کنم سلیقه گرا بودن هنوز در این سیستم است و شخص خود رئیس فدراسیون را جدا از این بحث می دانم. قضاوت نمی‌کنم ولی ما در همین تیم ملی نوجوانان خیلی شرایط عوض شد و بالا و پایین داشتیم. یکسری از تلنت هایی که داشتیم و می‌توانستند خودشان را نشان دهند خط خوردند. شاید این نظر و دیدگاه من باشد. در شهر اصفهان مربیان قابلی داریم که هیچ کدام دیده نشدند. فقط یکبار من به اردویی که حالت کارگاه داشت دعوت شدم که با شرایط ملی شنا شویم و بعد از آن هیچ خبری نشد.
مربی تیم بسکتبال نوجوانان نامی نو تصریح کرد: قبل از این که اسامی کادر تیم ملی اعلام شود برخی می‌دانند که چه کسانی هستند. در طی ۱۱ سالی که در بسکتبال فعال بودم در زمان مشحون که اصلاً اصفهانی‌ها دیده نشدند و فکر می‌کنم هنوز هم این روند ادامه دارد و ما به بن بست خوردیم و در حق مربیان اصفهان اجحاف شده است. امیدوارم رئیس فدراسیون این مساله را در نظر بگیرد.
وی ادامه داد: در اردوی تیم ملی که اخیراً برگزار شد تنها از اصفهان یک نفر دعوت شد، در صورتی که استعدادهای بسیار خوبی داریم. اگر کمی دقت کنید نصف تیم ملی نوجوان مهرامی هستند، چرا این موارد در انحصار مهرام است؟ در این تیم از اصفهان، بوشهرو مشهد هم نفراتی هستند چرا نباید در کادر از شهرهای دیگر هم باشند. تیم ملی ۲۰۲۰ را هم می‌بینیم باز از مهرام در کادر است. من کاری به قابل بودن یا نبودن ندارم، بحث بها دادن به دیگران است و این که معیار انتخاب روی چه چیزهایی است؟
قنبری در خصوص وضعیت بسکتبال استان اصفهان گفت: از زمانی که جواد داوری آمده است شرایط فوق العاده شده، زمان صادق زاده فعالیتم همین بود و الان هم همان قدر است، اما زمانی که مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که داوری بیشتر زحمت کشیده است برای بسکتبال استان. در حال حاضر تیم‌های منتخب استان برای حضور در مسابقات کشور بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ جلسه تمرینی دارند. لیگ‌های استان بسیار فعال‌تر و پویاتر شده‌اند و تعداد مسابقات از ۲۰۰ به ۷۰۰ مسابقه رسیده است و  بسکتبال اصفهان رونق خاصی گرفته است.
مربی تیم نامی نو در مورد برنامه‌های آینده نوجوانان نامی نو خاطرنشان کرد: نامی نو از ابتدا دید گسترده‌ای برای این تیم داشت و تصمیم دارد پله پله در این مسیر گام بردارد. قرار است که تقویت شوند و بعد در دسته یک یا دو شرکت کنند و این بازیکنان به لیگ سازمان یافته‌ای راه پیدا کنند. باشگاه نامی نو در تمامی رده‌های پایه حضور دارد و فعالیت خوبی انجام می‌دهد. امسال در دو رده قهرمانی داشتیم و در رده جوانان هم، فکر می‌کنم قهرمان شویم.


انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =