سرمربی تیم بسکتبال زنان نامی‌نو اصفهان معتقد است برگزاری مسابقه بدون انجام تست کرونا غیر منطقی است و می‌تواند منجر به شکل‌گیری فاجعه شود.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر بسکتبال زنان از ۱۵ آبان‌ماه با رقابت تیم‌های گروه اول آغاز و هفته مسابقات این گروه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برگزار شد اما نکته قابل توجه مثبت شدن تست ۸ بازیکن از تیم‌های سینام مشهد (۴ نفر) و پاز تهران (۴ نفر) قبل از شروع مسابقات بود که منجر به برگزار نشدن دیدار آن‌ها شد. این موضوع نگرانی‌هایی را بین تیم‌های حاضر در مسابقات به وجود آورده است چرا که طبق برنامه فدراسیون تیم‌ها تنها در ابتدای سه مرحله رفت، برگشت و پلی‌آف ( در مجموع لیگ سه بار)  تست کرونا می‌دهند در حالی که در مجموع مرحله رفت و برگشت ۶ هفته با هم بازی می‌کنند و باید قبل از هر هفته که مسابقه دارند، تست بدهند اما به دلیل ناتوانی مالی برخی تیم‌ها این اتفاق نمی‌افتد و تعداد دفعات تست کاهش پیدا کرده است، در نتیجه سلامتی بازیکنان و افراد حاضر در جریان مسابقات به صورت جدی در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارد.

آزاده زمانپور، سرمربی تیم نامی نو اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا در این مورد بیان کرد: یکی از دغدغه‌های بزرگ من و باشگاه همین موضوع است و آن را مطرح هم کرده‌ایم. از فدراسیون درخواست می‌کنیم که این قضیه را پیگیری کند و هر هفته که مسابقه داریم، تست انجام شود چون در غیر این‌صورت فاجعه‌ای بزرگ رقم می‌خورد، بنابراین فدراسیون باید همه تیم‌ها را مجبور به انجام این تست کند. البته خیلی از تیم‌ها همین درخواست را دارند اما برخی دیگر بودجه چنین کاری را ندارند که فدراسیون باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی درستی انجام دهند چون نمی‌توان تیمی را که بودجه کمی دارد، حذف کرد به هر حال حضورشان در لیگ خوب است و جای تقدیر دارد اما  شاید بتوان برای‌شان راه‌حل‌های دیگری پیدا کرد.

او در این مورد افزود: می‌توان با همکاری فدراسیون شرایطی را فراهم کرد که این تیم‌ها با حداقل هزینه‌ها تست‌شان انجام شود. این اتفاق کمک بزرگی به همه تیم‌ها است و باعث برگزاری بهتر لیگ می‌شود چون اگر بدون تست مسابقه بدهند و بازیکنان مبتلا شوند، بازی‌ها لغو، لیگ طولانی و  برنامه‌ریزی فدراسیون مختل می‌شود. ورود به مسابقات بدون تست غیرمنطقی است.

سرمربی تیم نامی‌نو با بیان این که عملکرد فدراسیون در هفته اول خیلی خوب بود، ادامه داد: همه چیز خیلی خوب برگزار و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد. فکر نمی‌کردم مسابقات را به این خوبی برگزار کنند که از همه مسوولان تشکر می‌کنم چون تمام چیزی که گفته بودند را رعایت کردند و تیم‌ها در آرامش مسابقه دادند. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند، در همه مراحل تست گرفته شود و کسی به این بیماری مبتلا نشود چون بازیکنان با خانواده‌های خود نیز در ارتباط هستند و ابتلای آن‌ها می‌تواند فاجعه‌ای را رقم بزند.

او در مورد تاکید فدراسیون بر خودمراقبتی و در نتیجه کاهش تست‌های کرونا گفت: خودمراقبتی در این اوضاع تا جایی جواب می‌دهد. حلقه این بیماری خیلی نزدیک و تنگ شده است و همه بین اطرافیان خود کسانی را می‌بینند که مبتلا شده‌اند، بنابراین هر چقدر هم که فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و اصول بهداشتی را رعایت کنیم  باز هم به حدی موج شیوع زیاد است که ناخودآگاه همه درگیرش هستند پس زمانی که می‌توان با راه‌حلی مانع ابتلای بازیکنان شد، چرا این کار را نکنیم؟ امیدوارم این موضوع حل شود چون استرس زیادی به بازیکنان و تیم‌ها وارد می‌کند.

زمانپور در مورد عملکرد تیم خود در هفته نخست این مسابقات بیان کرد: بازی روز اول مقابل پاز انجام نشد و باخت فنی حریف را اعلام کردند. بازی روز دوم مقابل گاز بود و نمی‌دانم چرا با ۸ – ۷ بازیکن حضور داشت اما تیم ما حدود ۶۰ درصد چیزی که در این مدت تمرین کرده بودیم، به خوبی اجرا کرد و برنده شدیم، بنابراین به عنوان اولین بازی و با توجه به اهدافی که داشتیم، راضی هستم.

سرمربی نامی‌نو در مورد عملکرد تیم‌های گروه بهمن و مهرام گفت: این تیم‌ها بازیکنان خوبی دارند، قوی هستند و بازی خیلی خوبی با هم انجام دادند. ما دو هفته دیگر با گروه بهمن مسابقه داریم و باید برنده باشیم.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =