تیم بسکتبال بانوان نامی نو بازی دور رفت فینال را در اصفهان با اقتدار به نام خود کرد تا در تهران با خیالی آسوده‌تر به میدان برود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اولین بازی فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور در فصل ۹۷ امروز و از ساعت ۱۳ در خانه بسکتبال اصفهان به میزبانی نامی نو برگزار شد که در پایان تیم میزبان با اختلافی ۲۲ امتیازی موفق به شکست تیم قدر خود یعنی دانشگاه آزاد تهران شد.
سپیده جعفری برای این دیدار در ابتدا بهاره زوارزادگان، مژگان خدادادی، ساغر آجیلی، مطهره کاشفی و معصومه اسماعیل‌زاده را با لباس اصلی نامی نو به میدان فرستاد.
آزاده زمانپور نیز ترکیب اولیه خود را از شکیبا کایا، شیدا شجاعی، آینا گوکووا، سحر نجفی و لوسینه آسادوریان تشکیل داد.
دقایق اولیه این کوارتر تحت تأثیر جو سنگین تماشاگران به‌ویژه تماشاگران دانشگاه آزاد بود، دو تیم چند دقیقه‌ای را بدون امتیاز و نتیجه به روی سبد یکدیگر حمله کردند در ادامه این دانشگاه آزاد بود که ابتدا ۴ بر صفر جلو بود که با یک شوت ۳ امتیازی اختلاف به ۱ امتیاز کاهش پیدا کرد در ادامه در یک دقیقه پایانی شاگردان جعفری با زدن یک ۳ امتیازی دیگر و دو پنالتی توسط کاپیتان خود اسماعیل‌زاده کار را به تساوی در عدد ۹ رساندند و در نهایت این کوارتر نیز با تساوی ۱۱-۱۱ به پایان رسید.
کوارتر دوم شروع میدان‌داری و هنرنمایی نامی نویی‌ها در سالن بود، توپ ربایی و دفاع خوب روی حلقه و تمرکز در زدن شوت‌های آخر موجب شد تا این کوارتر را با نتیجه ۲۳ بر ۱۱ به سود خود خاتمه دهند و دو تیم با نتیجه ۳۴ بر ۲۲ به سود نامی نو در میان تشویق بی‌امان تماشاگران به رختکن بروند.
در کوارتر سوم جو سالن کاملاً به سود نامی نو پیشرفت، اشتباهات مکرر بازیکنان زمانپور مانع کاهش اختلاف شد و در دیگر سو درخشش اسماعیل‌زاده، آجیلی و خدادادی این کوارتر را نیز با نتیجه ۲۰ بر ۱۱ به سود نامی نو خاتمه داد.
در کوارتر چهارم دو تیم دچار افت نسبی شدند و علیرغم سرعت زیادی که بازی داشت اما توپ با بی دقتی به سمت حلقه‌ها رها می‌شد تا نتیجه‌بخش نباشد، در نهایت این کوارتر نیز با نتیجه نزدیک ۱۱ بر ۱۰ به سود میزبان به پایان رسید تا در مجموع نامی نو با نتیجه ۶۵ بر ۴۳ فاتح اولین بازی فینال این فصل لیگ برتر لقب گیرد.
در این دیدار ساغر آجیلی از نامی نو با ۲۱ امتیاز برای تیم خود کسب کرد و در تیم دانشگاه آزاد نیز شیدا شجاعی با ۱۳ امتیاز بیشترین امتیاز را برای تیم خود وارد سبد حریف کرد.
در تیم نامی نو معصومه اسماعیل‌زاده با ۳۹ دقیقه و ۴۲ ثانیه و ساغر آجیلی با ۳۸ دقیقه و ۵۱ ثانیه بیشترین زمان را برای تیم خود در میدان بودند و در تیم دانشگاه آزاد نیز شیدا شجاعی با ۳۵ دقیقه و ۵۳ ثانیه و شکیبا کیا با ۳۴ دقیقه و ۳۸ ثانیه بیشتر از بقیه برای تیم خود بازی کردند.

لینک خبر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =