مدیرعامل باشگاه نامی نو گفت: سازمان لیگ فوتسال اگر می‌خواهد در بخش فوتسال بانوان حرفه‌ای و موفق‌تر باشد مرتب نگویند فوتسال بانوان محروم و مظلوم است، این موضوع را همه می دانیم،  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتسال باید حمایت خود را از فوتسال بانوان انجام دهند و برای پیشرفت آن همت کنند.
علی طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در پاسخ به این سوال که شرکت نامی نو در قرعه کشی لیگ برتر فوتسال بانوان نشانگر ادامه تیمداری این باشگاه در فوتسال بانوان خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد: در قرعه کشی فوتسال با توجه به تیم‌های سال گذشته و تیم‌های صعود کننده از دسته یک، ۱۴ تیم در قرعه کشی شرکت داده شدند. صرف شرکت در قرعه کشی لیگ نشان از تیمداری نیست، ملاک حضور در هر لیگی ابتدا اعلام آمادگی و بعد واریز ورودی مسابقات است. زمانی که اعلام آمادگی نشود و ورودی واریز نشود این نشانگر آن است که ممکن است در لیگ تیمداری نکنیم.
وی افزود: در تیمداری خیلی از مسائل دخیل است. باشگاه هایی مثل ذوب آهن، سپاهان، مس و فولاد بودجه دولتی در اختیار دارند و باید بخشی از درآمد خود را به برخی مسائل از جمله ورزش در همان استان و شهر اختصاص دهند و برای آن‌ها شاید خیلی مسائل فرقی نداشته باشد و کار خاصی در ورزش نمی‌کند.
وی تاکید کرد: بخش خصوصی که وارد عرصه ورزش می‌شود طبیعتاً باید در بحث برند سازی داخلی و بین المللی، کارشناسی و برنامه ریزی شده ورود کند. بحث مسئولیت اجتماعی بخشی از این موضوع است؛ به عنوان مثال در فوتسال سال گذشته نامی نو وارد شد و قهرمان شدیم، حتی جشن قهرمانی را خود باشگاه نامی نو برگزار کرد، به جای اینکه سازمان لیگ فوتسال این برنامه را انجام دهد! سازمان لیگ فوتسال اگر می‌خواهد در بخش فوتسال بانوان حرفه‌ای و موفق‌تر باشد مرتب نگویند فوتسال بانوان محروم و مظلوم است، این موضوع را همه می دانیم،  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتسال باید حمایت خود را از فوتسال بانوان انجام دهند و برای پیشرفت آن همت کنند.
طاهری خاطرنشان کرد: فدراسیون ها باید در راستای ایجاد انگیزه در باشگاه ها کار کنند، در تمام رشته‌ها فدراسیون مربوطه باید انگیزه‌هایی برای باشگاه ها ایجاد کنند. همان گونه که باشگاه ها برای تیم‌ها و بازیکنان این کار را انجام می‌دهند.
وی افزود: زمانی در فوتسال آقایان، جام باشگاه های آسیا نداشتیم این پیشنهاد در زمان کفاشیان از اصفهان به AFC داده شد، پیگیری و مکاتبات آن انجام شد و مسابقات را هم میزبانی کردیم و در ادامه جام باشگاه‌های جهان هم ایجاد شد و این موضوع می‌تواند برای تیم ها ایجاد انگیزه کند. در بخش بانوان هم باید این گونه باشد در بیشتر رشته‌ها بعد از لیگ داخلی هیچ چیز دیگری نداریم. فدراسیون‌های مربوطه و سازمان لیگ باید این کارها را انجام دهند. در بخش بانوان ما هیچ گونه برنامه ریزی برای پخش رسانه‌ای و تبلیغات نداریم. چند بار به صورت کوتاه تنیس روی میز را از شبکه ورزش پخش مستقیم داشتیم و بقیه رشته‌ها هیچ. اخیراً والیبال و بسکتبال به نحو دیگری وارد شده است. به خصوص باشگاه های خصوصی نیاز است که برای آن‌ها ایجاد انگیزه شود که این چرخ ورزش ایران چه در بخش آقایان و بانوان بچرخد و این درست نیست که فقط باشگاه ها و بازیکنان وارد این چرخه باشند و کار کنند، فدراسیون‌ها نیز باید کار کنند. فدراسیون فوتبال هم همان گونه که درگیر تیم‌های ملی هستند برای حضور در میادین، باید نیم نگاهی هم به باشگاه‌ها داشته باشند، مسائل و مشکلات آن‌ها را ببینند و تعاملاتی داشته باشند.
طاهری در خصوص ادامه اسپانسرینگ نامی نو از داوران گفت: تا جایی که می دانم قرارداد نامی نو با فدراسیون فوتبال در بخش داوران ابتدا یکساله و بعد دوساله از سوی مالکان و بخش تبلیغات هلدینگ نامی نو تمدید شد. طبیعتاً شرایط فعلی متفاوت است در زمانی که اسپانسرینگ داروان صورت گرفت در فوتسال تیم نداشتیم. در جریان تمدید مجدد آن نیستم چرا که این مورد بحث تبلیغاتی است و بودجه آن جدای از باشگاه است و مربوط به گروه صنایع غذایی نامی نو است.
مدیر عامل نامی نو در خصوص وضعیت تیمداری نامی نو برای فصل پیش رو اظهار کرد: با توجه به فعالیتی که انجام دادیم و موانع و مشکلاتی که بوده، امسال با برنامه‌ای که خواهد بود، با وسواس خاص و کارشناسی شده وارد رشته‌هایی که باید تیمداری کنیم، خواهیم شد.
وی تصریح کرد: احتمال تجدید نظر در نحوه تیمداری وجود دارد، این احتمال وجود دارد که برخی رشته‌ها حذف و یا رشته‌های جدید جایگزین شوند. با توجه به مسائل روز ورزش ایران بررسی تیمداری این رشته‌ها باید بسیار دقیق و منطقی کارشناسی شود و فعالیت خود را بعد از معرفی این رشته‌ها از اواسط تیرماه آغاز می‌کنیم.
طاهری در خصوص تسویه حساب تیم‌های تحت پوشش نامی نو گفت: یکسری از بازیکنان و تیم‌ها کار تسویه حساب آن‌ها به صورت کامل انجام شده و مابقی نیز در حال انجام شدن است. باشگاه نامی نو از ازمهرماه ۹۷ وارد عرصه ورزش قهرمانی شد، اواخر شهریورماه با تماس کفاشیان تیم فوتسالی که بسته شده بود را به ما پیشنهاد دادند که از مهرماه به اصفهان آمدند و برنامه تمرینات و مسابقات آن‌ها را در اصفهان میزبان بودیم. والیبال را نیز با تماس و صحبت‌های نایب رئیس وقت فدراسیون قبول کردیم، در خصوص بسکتبال و اسکواش نیز به همین صورت بود. به غیر از رشته تنیس روی میز که سال ۹۶ در آن فعالیت داشتیم بقیه رشته‌ها با توصیه و درخواست هیئت‌ها و افراد بوده است که قبول کردیم که در آن‌ها شروع به تیمداری کنیم و تا کنون نیز بین ۸۰ تا ۷۰ درصد قراردادها پرداخت شده است و ما بقی را نیز با برنامه ریزی که انجام داده‌ایم پرداخت می‌شود. بعد از اتمام پرداخت برای فصل بعدی برنامه ریزی می‌کنیم.
طاهری اضافه کرد: فصل گذشته در پنج رشته والیبال، فوتسال، اسکواش، بسکتبال و تنیس روی میز بانوان در سطح لیگ برتر تیمداری حرفه‌ای انجام دادیم که در پایان فصل در فوتسال قهرمان، در تنیس روی میز و بسکتبال نایب قهرمان، اسکواش در لیگ برتر و جام حذفی نایب قهرمان و والیبال سوم شدیم.
وی افزود: سال گذشته در ۳ بخش رده‌های پایه، بانوان و جانبازان و معلولان فعالیت داشتیم، علاوه بر این در پنج رشته بانوان در بحث پایه هم بسیار خوب کار کردیم، در فوتبال جوانان قهرمان شدیم و توانستیم مجوز حضور در مسابقات کشوری را به دست آوریم. در بسکتبال نوجوانان بعد از نزدیک به دو سال سرمایه گذاری تیم نامی نو نایب قهرمان ایران شدیم. ذوب آهن سال‌ها در رده‌های پایه در بسکتبال تیمداری می‌کرد و انحلال تیم بزرگسالان روند تیمداری و سرمایه گذاری در رده‌های پایه را نیز متوقف کرد.
مدیرعامل باشگاه نامی نو، تصریح کرد: در قالب مسئولیت اجتماعی و توجه به ورزش جانبازان و معلولان در بسکتبال با ویلچر، نماینده نامی نو در مسابقات کشوری لیگ یک رتبه بسیار خوبی کسب کرد. باشگاه نامی نو به صورت حرفه‌ای از مهر ماه گذشته وارد تیمداری حرفه‌ای شده است و با تاکیدات هیئت مدیره و مالکان باشگاه در راستای انجام مسئولیت اجتماعی در ۳ بخش ورزش بانوان، رده‌های پایه و جانبازان و معلولان ورود کردیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =