معصومه اسماعیلی در گفت‌وگو با گروه دریافت خبر قلمنا در خصوص برگزاری لیگ در شرایط اوج‌گیری کرونا، اظهار کرد: شیوع و همه‌گیری کرونا در همه دنیا است و شرایط برای همه یکی است. نمی‌توان گفت بازی‌ها برگزار بشوند یا خیر. من موافق برگزار شدن لیگ نیستم. مهم‌ترین و تنها شرط برگزاری مسابقات این است که تمامی شرایط و امکانات برای حفظ سلامتی بازیکنان، کادر فنی، داوران و هر کسی که به نوعی در لیگ حضور دارد، مهیا شود. سلامتی حرف اول را برای هر کس میزند. بهتر است که چه به عنوان بازیکن چه عضوی از جامعه مسئولیت پذیر باشیم و خود مراقبتی داشته کنیم چرا که با یکدیگر در ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: درست است که تست وجود دارد ولی ما باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم زیرا خیلی از افراد با وجود منفی بودن جواب تست ناقل ویروس هستند. با توجه به گفته‌های فدراسیون، شرایط برای برگزاری مسابقات در این دوران فراهم است. امیدواریم تیم‌ها نیز متقابلاً شرایط را درک کنند و رعایت کنند.

اسماعیلی با اشاره به تعویق بازی‌های لیگ و مشکلات به وجود آمده، گفت: تمام تیم‌ها و بازیکنان بر اساس زمان مشخص شده برنامه‌ریزی کرده و تمرین می‌کنند تا در آمادگی لازم باشند وقتی که زمان بازی‌ها تغییر می‌کند از لحاظ بدنی و روحی دچار مشکل می‌شویم. شاید مشکلات آن چنانی به وجود نیاید اما ذهنیت بازیکنان و اهداف و برنامه‌ریزی تیم و مربی عوض شود. تنها شروع بازی‌ها مهم نیست بلکه ادامه دادن بازی‌ها و سلامت به پایان رساندن مهم‌تر است.

وی با اشاره به برگزاری لیگ هندبال بانوان و ابتلای تعداد زیادی از افراد تیم‌های اصفهانی به کرونا، تصریح کرد: مسابقات لیگ در تهران برگزار می‌شود تیم‌های غیر تهرانی بخاطر مسافرت به تهران و اسکان در هتل و رفت و آمدها، شرایط سخت‌تری دارند در نتیجه تیم‌های شهرستانی بیشتر ضرر می‌کنند.

وی افزود: بازیکنان تا یک حدی می‌توانند مراقبت کنند چون نمی‌شود از مبتلا نشدن مطمئن شد. ما پیش از شروع تمرینات تست دادیم و جواب تست همه منفی بود اما این دلیل نمی‌شود که شرایط تا آخرش همینطور بماند. باشگاه تمام امکانات را برای رعایت پروتکل‌ها در اختیار ما گذاشته است و بازیکنان نیز رعایت می‌کنند اما در نهایت نمی‌شود صددرصد مطمئن بود که کرونا نگیریم.

بازیکن تیم بسکتبال نامی نو در خصوص حضور آزاده زمانپور بر روی نیمکت این تیم، گفت: سپیده جعفری ۲ سال هدایت تیم را عهده دار بود و زحمات زیادی برای تیم کشید. در این دو سال مقام‌های دوم و سوم را کسب کردیم. آزاده زمانپور یکی از مربی‌های برتر کشور است. چند هفته است که تمرینات را با او شروع کرده‌ایم و برنامه‌ها و تمرینات خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: تیم‌های حاضر در لیگ قوی هستند ما هم تیممان را خوب نبسته‌ایم و از بازیکنان غیربومی کمکی گرفته‌ایم. نمی‌توان از الان گفت که از پیش باخته‌ایم یا مدعی قهرمانی هستیم. همه هدف قهرمانی است و از اول برای همین هدف تلاش کرده‌ایم و می‌کنیم. تمام سعی ما بر این است که قهرمان لیگ شویم.

اسماعیلی با اشاره به قرار گرفتن نامی نو در گروه سخت و کنار تیم‌های مدعی، اظهار کر: رقابت‌های این گروه از بازی اول حساس است و حس و حال فینال را دارد چون همه مدعی هستند. قطعاً تیم ما از همان اول تلاش بیشتری خواهد داشت تا پله پله به سمت قهرمانی برویم. نبود تماشاچی‌ها از هیجان بازی‌ها کم می‌کند ولی امیدوارم که رقابت‌های قشنگ. فنی را شاهد باشیم.

وی در خصوص تأثیر متمرکز بودن و فشرده شدن بازی‌های لیگ بر عملکرد بازیکنان، گفت: چند سال پیش نیز لیگ به صورت فشرده برگذار می‌شد اما الان بخاطر شیوع کرونا، بازیکنان از نظر بدنی روانی تحت فشارند. بازیکنان بیشتر انرژی و توان خود را در مسابقه اول می‌گذارند و زمان برای ریکاوری نیت به همین دلیل امکان دارد در مسابقه دوم کم بیاورند و اگر بازیکنی مصدوم شود به بازی دوم نرسد. این شرایط در گروه ما که رقابت‌ها نزدیک است، قطعاً سخت‌تر خواهد بود. من تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم در طول لیگ هر دو بازی پشت سر هم را کاور کنم و حضور داشته باشم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + هفت =