ایسنا/اصفهان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی نامی نو گفت: فدراسیون‌ها باید برای ترغیب بخش خصوصی و صنعت در ورزش راهکارهای مناسبی در پیش بگیرند تا این بخش قوی‌تر از قبل وارد ورزش و به ویژه ورزش بانوان شود.

علی طاهری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تیمداری نامی نو در سال ۹۹، اظهار کرد: فصل گذشته در سه رشته بانوان در لیگ برتر تیمداری کردیم که بهترین نتایج را تیم‌های اسکواش و بسکتبال به خود اختصاص دادند و توانستیم در این دو رشته سکوی سوم را به خود اختصاص دهیم و تیم فوتسال نیز نتوانست به پلی آف مسابقات راه پیدا کند.

وی افزود: با توجه به تداوم کرونا و همچنین شرایط اقتصادی موجود، تیمداری ما در فصل جدید براساس برنامه فدراسیون‌ها است که در فصل گذشته نیز مطابق آن تیمداری کردیم و تاکنون تنها فدراسیون بسکتبال بخشنامه مسابقات خود را ارائه و جلسه نمایندگان تیم‌ها را برگزار کرده است و ما نیز آمادگی خود را برای ادامه تیمداری بسکتبال در فصل ۹۹ اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: در خصوص اسکواش و فوتسال نیز هنوز بخشنامه‌ای به باشگاه ارسال نشده است و منتظر برنامه‌ریزی و اعلام شرایط برگزاری مسابقات از سوی سازمان لیگ این دو رشته هستیم.

مدیرعامل باشگاه نامی نو با انتقاد از برخی از فدراسیون‌ها، گفت: بخش خصوصی به ویژه صنایع بزرگ و صاحب نام، به نوعی تبلیغات و بازار خود را دارند، بنابراین اگر به ورزش ورود می‌کنند به دلیل وظیفه اجتماعی و علاقه‌ای است که برخی مالکان این بخش به حضور در فعالیت‌های اجتماعی دارند، فدراسیون‌های ورزشی برای ترغیب حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی و صنعت در ورزش و به ویژه بانوان باید به دنبال ایجاد راهکارهای مناسب و انگیزشی باشند.

طاهری تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در برخی از رشته‌ها داریم حضور و حمایت همزمان برخی ارگان ها در لیگ برتر و همچنین تیم‌های ملی است و اگر قرار است ارگانی در لیگ تیمداری کند به اعتقاد من بهتر است تمام تمرکز خود را در این زمینه بگذارند و حمایت از تیم ملی زیاد معنایی ندارد. حضور مدیرعامل یکی از تیم‌ها در تصمیم‌گیری های مهم فدراسیون به عنوان عضو هیئت رئیسه و سرمربی تیم ملی، می‌تواند انگیزه و روحیه جنگندگی را در دیگر تیم‌ها و بازیکنان از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که قبل از شروع لیگ، قهرمانی یک تیم مشخص است و بقیه تیم‌ها باید برای دو سکوی دیگر رقابت کنند، این مسئله نمی‌تواند به پویایی و بالا رفتن کیفیت لیگ و بازیکنان کمک کند و این موضوع باید توسط فدراسیون و سازمان لیگ مورد بررسی قرار گیرد تا ایرادات برطرف شود.

مدیرعامل باشگاه نامی نو تاکید کرد: نگاه فدراسیون‌ها به تمام تیم‌های حاضر در لیگ باید یکسان باشد و زمینه‌های تبلیغاتی خود را معطوف به تمام تیم‌ها کنند تا موفق باشند. بهتر است اسپانسر تیم‌های ملی و بازیکنان ملی پوش مجزا از تیمداری در لیگ باشد تا اتفاقی که سال ها قبل با حضور ثامن الحجج در هندبال رخ داد در سایر رشته‌ها رخ ندهد.

انتهای پیام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =